pondělí 6. února 2017

Into the Wild

Otra vez!

Mám za sebou první týden v Kostarice a jsem plná nových poznatků! A zatím žiju, přestože kdykoliv někdo zjistí, kde bydlím, podívá se na mě se směsicí posvátné hrůzy a soucitu a pronese "Está valiante".


Poznatek numero uno:
Pura vida španělština. Neříká se tú - je to mexický a gringo a vůbec. Říká se usted. Fakt. V normální řeči. Asi aby to mohlo být o něco víc matoucí. V podstatě se mluví stejně v druhý i třetí osobě. Pro někoho, kdo má s Tico španělštinou ještě celkem problémy to znamená absolutní chaos. Plus - důležitá slovíčka od Kevina:


 Myslím, že výběr slov celkem dokonale ilustruje život v Kostarice.

Plus - picha je moje nový oblíbený slovo (čte se to přesně tak, jak myslíte). Navíc kdykoliv se objeví další ajťák a vysvětlíme mu, co to znamená v češtině, okamžitě dostane záchvat smíchu. Skoro ještě lepší icebreaker než Jaký je tvoje oblíbený ovoce. V Tico španělštině je picha totiž nepříliš slušné pojmenování pro mužské pohlavní orgány. Další oblíbená historka je Cagatio. Opět se ukázalo, že diskuze o hovínkách a pérách zabírá vždycky.

Poznatek numero dos:
Všechno v Kostarice tě může zabít. Zvířata, hurikány, nemoci, komáři, mořský proudy, kokosový ořechy (nekecám). Nikdy nevíš, jestli se zítra probudíš. Takže totál pura vida a jedeme!



Poznatek numero tres:
Yuka má skoro identický listy jako tráva. Z toho důvodu je ideální vysazovat marihuanu do všudypřítomnejch yukovejch polí, kdybyste se někdo chystal na tuhle populární Tico kariéru. A místo special cookies se v ašem ajťáckym bytě dělají létající palačinky.


Poznatek numero cuatro:
Nejsou to Kostaričani, jsou to Ticos! Jsou nekonečně milý, nápomocný (dokonce i když pomoct neumí) a pura vida. Kevinova rodina mě totálně přijala za svou a Kevin je dost jako můj nevlastní brácha. Je to docela týpek. Pořád jí a stěžuje si na únavu (jako všichni v Kostarice - i když možná to má něco společnýho i s jeho láskou k létajícím palačinkám...). Takže spolu lenochodíme, hrajeme si na dospělý, když se snažíme z našeho holobytu udělat obyvatelnej prostor a obvykle to totálně vyfailujeme. Jako třeba včera, kdy se Kevinovi podařilo rozflákat naší jedinou pokličku a moje reakce bylo nadšení, že se to nepovedlo mě. Oh well.

Poznatek numero sinco:
Náš byt. Naproti TEC Cartago. V podstatě nevybavenej. Nemám postel. Nemáme sporák. Ale za barákem máme Walmart, takže todo bien! Kromě mě a Kevina tu bydlí Marco a Christian, který jsou celkem lidský a celkem neviditelný. Pak je tu Topo, malinkej superroztomilej ajťák, kterej je asi nejhodnější člověk, kterýho můžete potkat. První věc co ráno udělal byla, že mi přitáhl matraci a dal mi prostěradlo. Nikoho jsem nikdy neviděla radši. A vrchol přehlídky divnolidí je Koala (fakt), kterej je zdrojem veškerýho bordelu a chaosu, kterej se u nás nachází. Zatím je pro mě absolutně nepochopitelnej. Ale dělá super milkšejky z papájy a banánů. Jajaja. Kevin neustále mluví o tom, že ho budeme muset zavraždit. Hmmm.

 
                                Tortuguero a krávy v backyard <3

Vale, myslím, že pro dnešek to stačí. Zítra oficiálně začíná moje kariéra v TEC Costa Rica a trošku mi to kazí pura vida náladičku, obzvlášť proto, že můj rozvrh se dá vystihnout jedině mým nejoblíbenějším Tico slovem.
  

1 komentář:

  1. wooohooooo, užívej si to za nás za všechny co sme zasekaný tady v picha zamrzlejch čechách a piš rápido další postík o lenochodech a kokosech! besos guapa!

    OdpovědětVymazat